Kiitollisuusharjoitus – Miksi sinunkin tulisi tehdä sitä?

Kiitollisuusharjoitus – miksi sinunkin tulisi tehdä sitä? Törmäsin joskus vuosia sitten erään henkisen puolen valmentajan kiitollisuusharjoitukseen. Harjoituksessa ohjattiin tekemään kiitollisuusharjoitusta joka päivä ja sen luvattiin kohottavan mielialaa ja se saisi olon tuntumaan paremmalta.

Kiitollisuusharjoitus - Miksi sinunkin tulisi tehdä sitä?

Harjoituksessa käskettiin siis kirjoittamaan ylös viisi asiaa joista olet kiitollinen joka päivä. Yritin monesti tehdä harjoitusta, mutta en nähnyt siinä päätä enkä häntää, koska en ymmärtänyt sen todellista tarkoitusta. Pitäisi vain olla kiitollinen sekä kirjata kiitollisuudenaiheita ylös ja sitten sen jotenkin pitäisi vaikuttaa minuun. En ymmärtänyt koko asian pointtia ja pian koko homma unohtuikin kokonaan.

Mihin kiitollisuusharjoitus perustuu

Vuosia myöhemmin erästä kirjaa lukiessani, ymmärsin yhtäkkiä koko asian. Kirjassa oli esitetty hyvin selkeästi miksi kiitollisuusharjoitusta tulisi tehdä ja mihin se vaikuttaa, sekä mihin se oikeasti perustuu. Nyt koko homma alkoikin pikkuhiljaa aukeamaan!

Avainasemassa ovat tunteemme. Tunteet luovat koko värähtelymme laadun ja värähtelet sitä mitä tunteesi ovat. Esimerkiksi kun muistelet jotain mennyttä tapahtumaa, keskität energiaasi siihen. Voit tuntea kehossasi iloa, surua tai mitä vaan tunnetta, kun muistelet tapahtumaa. Sama pätee tulevaisuuteen, eli kun kuvittelet mielessäsi mitä tulevaisuudessa saattaa tapahtua, keskität siihenkin energiaa ja juuri tälläkin hetkellä keskität energiaa. Mitä enemmät kulutat aikaa pohtien, muistellen tai kuvitellen jotain, sinussa aktivoituu värähtelyä. Samaan ajatukseen palatessasi aktivoit saman värähtelyn uudestaan. Mitä useammin ajattelet samaa ajatusta, sen tutummaksi sen värähtely tulee ja sitä helpompi se on aktivoida, kunnes siitä tulee lopulta vallitseva värähtelymuotosi. Miten sitten voit helposti selvittää oman värähtelytasosi? Siihen on olemassa kaksi pomminvarmaa konstia: Kiinnitä huomiota siihen, mitä elämässäsi tapahtuu ja siihen millaiseksi tunnet olosi.

 

Sinä voit hallita vain itseäsi, et olosuhteita

Sinun pitää olla tietoinen omasta tietoisuudestasi, koska tällöin voit alkaa muokata tarkoituksenmukaisesti ajatuksiasi ja houkutella puoleesi jotain vieläkin parempaa. Huomioi siis yhteys ajatuksesi, tunteittesi ja elämässäsi ilmenevien asioiden välillä. Älä kuitenkaan erehdy luulemaan, että voisit hallita olosuhteita, koska niin asia ei ole. Voit hallita vain itseäsi ja suhtautumistasi asioihin. Tietoisessa luomisessa on kyse siitä, että tunnistat miltä erilaiset ajatukset tuntuvat. Pystyt hallitsemaan ajatuksiasi ja täten myös tunteitasi ja otat elämäsi suunnan haltuun. Jos ajatuksesi tuntuvat pahalta, sinulla on mahdollisuus muuttaa ajatus paremmaksi ja muuttaa tällä tavoin huomiosi keskipiste paremmaksi, ennekuin jotain ikävää ilmenee. Kun olet tietoinen omista ajatuksistasi ja vetovoiman laista, tietoisuutesi tuottaa sinulle tunteen siitä, että hallitset tilanteen. Jos et ymmärrä ajatustesi, tunteittesi ja elämässä tapahtuminen asioiden välistä yhteyttä, et pysty tietoisesti hallitsemaan kokemiasi tapahtumia.

Kiitollisuusharjoitus - Miksi sinunkin tulisi tehdä sitä?

Kaikki perustuu siihen, että pystyt hallitsemaan tunteitasi

Värähtelysi syntyy siis reaktiona siitä, mitä tarkkailet. Kun havaitset jotain ihanaa, sinusta tuntuu ihanalta. Kun taas havaitset jotain kamalaa, sinusta tuntuu kamalalta. Voit uskoa, että et pysty hallitsemaan tunteitasi, koska et hallitse olosuhteita. Valitettavasti monet käyttävätkin suurimman osan ajastaan yrittäen kontrolloida ympäristöään. Valitettavasti et voi vaikuttaa ympäristöön, koska sieltä löytyy aina jokin hallitsematon tekijä. Sinä voit vaikuttaa vain ja ainoastaan omaan värähtelyysi, koska sinun luomisvoimasi ei ylety toisten ihmisten elämään.

Kiitollisuusharjoitus - nostaa värähtelytasoasi

Et voi koskaan muuttaa olosuhteita

Et siis voi muuttaa olosuhteita. Jos sanot – ”Sitten kun minulla on enemmän rahaa..” tai – ”Sitten kun olen laihempi..”,  – ”Sitten kun minulla on parempi työpaikka..” – ”Sitten kun minulla on aikaa, niin voin paljon paremmin”. Nämä kaikki asiat ovat ulkopuolelta tulevia tekijöitä ja tällöin uskot, että jos muutat ulkopuolista asiaa, niin kaikki muuttuu paremmaksi, mutta tosiasiassa sinun pitää muuttaa ajatuksiasi. Tarkoituksellinen luominen ei tarkoita sitä, että tilanteen on ensin muututtava, jotta voisit tuntea olosi paremmaksi. Tarkoituksenmukainen luominen on sitä, että valitset ajatuksen, joka tuntuu sinusta hyvältä sitä valitessasi ja tämä aiheuttaa tilanteen muuttumisen. Kun kykenet hallitsemaan huomiosi keskipistettä valitsemalla tarkoituksellisesti hyvältä tuntuvia ajatuksia, on ympärillä olevien olosuhteiden muututtava.

 

Kuinka saat värähtelytasosi nousemaan

Sinun pitää osata muuttaa huomiosi keskipistettä värähtelytasolla. Jokainen ajatus jota pysähdyt miettimään tai johon keskityt, aiheuttaa sinussa aina tunnereaktion. Kiitollisuusharjoituksella, niin kuin monella muullakin sisäisen kasvun (ja tietoisuuden) harjoituksella pyritään kohottamaan värähtelytasoa. Värähtelytason noustessa vastuksesi vähenee ja olosi alkaa tuntua paremmalta. Luot itse oman todellisuutesi, tiesitpä sitä tai et.

Kiitollisuusharjoitus - Miksi sinunkin tulisi tehdä sitä?

Näin teet kiitollisuusharjoituksen

Kiitollisuusharjoitusta voit soveltaa missä vaan ja se toimii parhaiten silloin kun olet positiivisella mielellä, iloinen tai esimerkiksi innostunut. Voit kirjoittaa ajatuksiasi myös ylös, mutta se ei ole pakollista.

Ota hyvä asento ja katsele ympärillesi ja pane merkille jotain, mikä miellyttää sinua. Koita pitää huomiosi miellyttävässä asiassa ja mieti samalla, miten ihana, kaunis tai käytännöllinen se onkaan. Mitä pidempään keskityt siihen, sitä enemmän myönteiset tunteesi sitä kohtaan kasvavat. Huomioi kohentunut olosi ja tunne siitä kiitollisuutta. Tunnet olosi vahvistuneen verrattuna siihen mitä se oli ennen harjoituksen aloittamista. Toista harjoitus ja valitse uusi kohde myönteiselle huomiollesi. Valitse kohteeksesi esine, joka herättää kiitollisuutta helposti. Älä etsi vikoja, jotta pystyisit korjaamaan sen, vaan tarkoitus on se, että harjoittelet korkeampaa värähtelyä. Mitä pidempään keskityt asioihin, jotka tuntuvat hyviltä, sitä helpompi sinun on ylläpitää hyvää värähtelytasoa. Mitä enemmän pidät hyvää värähtelyä yllä, sitä enemmän vetovoimanlaki tuottaa muita sellaisia ajatuksia, kokemuksia, ihmisiä ja asioita, jotka sopivat vallitsevaan värähtelyysi.

Varaa aluksi noin 10 minuuttia joka päivä tämän harjoituksen tekemiseen. Kun olet nauttinut korkeammasta värähtelytaajuudesta muutaman päivän ajan ja sen säilyttämisestä tietoisesti, huomaat tekeväsi niin useita kertoja päivässä. Näin opetat tietoisesti mieltäsi ajattelemaan positiivisemmin!

 

 ”Koska kiitollisuuden aikaansaama värähtely on vahvin yhdysside fyysisen ja aineettoman itsesi välillä, tämä menetelmä saattaa sinut tilaan, jossa sinun on mahdollista saada entistä selkeämpää opastusta sisimmältä olemukseltasi” -Pyydä niin saat

Kiitollisuusharjoitus

Kiitollisuusharjoitus on addiktoiva, sillä sen vaikutukset huomaa nopeasti

Kiitollisuusharjoituksen ideana on siis nostaa värähtelytasoasi. Mitä enemmän löydät kiitollisuuden kohteita, sitä paremmalta olosi tuntuu ja mitä paremmalta olosi tuntuu sitä enemmän haluat löytää lisää kiitollisuuden kohteita jne.

Vetovoiman laki tukee näiden myönteisten ajatusten ja tunteiden voimaa. Pian huomaat, kuinka ilolla yhdistyt todelliseen itseesi. Tämä mahtava värähtely saa sinut sallimisen tilaan ilman pienintäkään vastusta. Tulet kokemaan värähtelytason, jolla haluamasi asiat voivat vaivatta virrata elämääsi! Värähtelytaajuutesi ollessa oikealla asteella, se sallii kaiken toivomasi ilmetä elämääsi!

Kategoria:
tiina-karjala

Tiina Karjala

Oletko kiinnostunut yhteistyöstä? Lähetä minulle sähköpostia osoitteella tiina@ekoelamani.fi.

Liity listalle!

Haluatko vähentää kemikaali­kuormaasi ja voida paremmin? Tilaa uutiskirjeeni.

Tilaa uutuuskirjeeni, josta saat 5 helposti toteutettavaa vinkkiä hormonitasapainon löytymiseen luonnollisin keinoin.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Kirjoita kommentti





This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Liity listalle!

Haluatko vähentää kemikaalikuormaasi ja voida paremmin? Tilaa uutuuskirjeeni, josta saat 5 helposti toteutettavaa vinkkiä hormonitasapainon löytymiseen luonnollisin keinoin.
Something went wrong. Please check your entries and try again.