Onko sinun kehon pH-tasapaino kunnossa?

pH-tasapaino

Minua oli närästänyt jo pidemmän aikaa ja yritin kovasti etsiä luonnollista apua vaivaani. Etsittyäni tietoa närästyksen aiheuttajista törmäsin kehon pH-tasapainoon ja aloin selvittää asiaa tarkemmin. Moni henkilö sanoi minulle, että mene lääkäriin, niin saat närästyslääkettä, mutta vaistoni sanoivat toisin. Oli pakko olla  joku luonnollinen ratkaisu ongelmaani, koska en todellakaan halunnut syödä mitään närästyslääkkeitä.

Onko sinun kehon pH-tasapaino kunnossa?

Elimistön pH-tasapainoon vaikuttavat monet erilaiset asiat. Tälläisiä ovat muun muassa:

Luitko jo tämän? >> Närästyksen luonnollinen hoitokeito on piihappovalmiste <<

PH-tasapaino

Elimistön happamoituminen lisää sairauksia

Pitkäaikainen, liiallinen elimistön happamoituminen voi vaikuttaa myös esimerkiksi kudoksiin, niveliin ja luustoon. Elimistö tasapainottaa kehoa koko ajan ja elimistön ollessa liian hapan, lainaa se emäksisiä aineita esimerkiksi luustosta, hiuksista ja kynsistä. Tämä ei ole hyvä juttu, sillä suurin varasto on luusto, joka rakentuu pääosin kalsiumista. Elimistö irrottaa luustosta kalsiumia, fosfaatteja ja emäksisiä suoloja. Tämä vähentää happamuutta, mutta haurastuttaa samalla luita.

Totesin, että minulla on toisaan liian hapan keho. Söin tuohon aikaan paljon maitotaloustuotteita (rasvatonta maitorahkaa) ja pastaa sekä ruisleipää. Kaikki nämä ruoka-aineet aiheuttavat kehon happamoitumista, koska ne ovat itsestään happamia. Alla vielä lisää happamien ruoka-aineiden lähteitä. Samoihin aikoihin kasvoni olivat todella huonossa kunnossa ja  iho oli todella kosketusarka ja tuntui kuin minulla olisi joku tulehdus kehossa.

Happamia ruoka-aineita ovan muun muassa: sokeri, maitotuotteet, vehnäjauho (mm. pasta), naudanliha, kahvi ja vaalea ja puhdistettu tumma leipä.

Hyviä eli (emäksisiä) ovat: Vihreät kasvikset ja salaatit, viherjauheet, kurkku, juurekset, marjat ja sitrushedelmät.

Onko sinun kehon pH-tasapaino kunnossa?

Ruokavaliolla voi vaikuttaa kehon pH-tasapainoon

Ruokavalio vaikuttaa olennaisesti elimistön pH-tasapainoon, mutta siihen vaikuttaa myös stressi, univaje, suolisto-ongelmat ja passiivinen elämä. Jos elimistö on liian hapan voi siinä jyllätä ”hiljainen” tulehdus toiselta nimeltään matala-asteinen tulehdus. Myös kroonisiin sairauksiin liittyy tulehduskomponentti. Kehossa oleva matala-asteinen tulehdus on yhteydessä myös esimerkiksi aknessa, nivelreumassa, atopiassa ja diabeteksessa. Ruokavaliolla ja elintavoilla voit vaikuttaa edellä mainittuihin sairauksiin. Lisäsin ruokavaliooni viherjauhetta sekä marjoja ja kasviksia. Vähensin ruokavaliostani merkittävästi maitotaloustuotteita ja suomalaiset viljat jätin ruokavaliostani kokonaan pois. Huomasin muutaman viikon kuluttua närästykseni kadonneen!

<3 Tiina

Kategoria:

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 vinkkiä vähentämään kemikaali

Haluatko vähentää kemikaalikuormaasi?

Tilaa 5 vinkin miniopas ja tasapainoita kehosi!

Ekoelämäni